Rehabilitační ošetřovatelství
Studijní plán: Všeobecná sestra - platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2011/2012
Předmět | Rehabilitační ošetřovatelství (REO) |
Garantuje | Katedra zdravotnických studií (KZS) |
Garant | doc. PhDr. Zuzana Hudáková, PhD. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium |
Přednáška | 1 h |
Cvičení | 1 h |
Kombinované studium |
Tutoriál / přednáška | 6 h |
Cvičení | 6 h |
Studijní plán |
Typ |
Sem. |
Kred. |
Ukon. |
Všeobecná sestra - kombinovaná forma, platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2011/2012
|
P |
6 |
3 kr. |
ZA |
Všeobecná sestra - kombinovaná forma, platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2013/2014
|
P |
6 |
3 kr. |
ZA |
Všeobecná sestra - kombinovaná forma, platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2016/2017
|
P |
5 |
2 kr. |
ZA |
Všeobecná sestra - platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2008/2009
|
P |
6 |
2 kr. |
ZA |
Všeobecná sestra - platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2009/2010
|
P |
6 |
2 kr. |
ZA |
Všeobecná sestra - platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2011/2012
|
P |
6 |
2 kr. |
ZA |
Všeobecná sestra - platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2013/2014
|
P |
6 |
3 kr. |
ZA |
Všeobecná sestra - platný pro studenty, kteří započali studium od ZS 2016/2017
|
P |
6 |
2 kr. |
ZA |
Sylabus
- Přednášky:
- Léčebná rehabilitace.
- Definice pojmů v rehabilitaci.
- Kineziologie.
- Základní hybné poruchy, výsledky rehabilitačního vyšetření.
- Klinicko – kineziologické korelace.
- Intepretace poruch motoriky v rámci jiné medicínské patologie.
- Cvičení:
- Funkční (motorické) aspekty při vyšetřování a hodnocení celkového psychosomatického potenciálu nemocného.
- Funkční oslabení, (neurologické) paresy kosterních svalů, trofické poruchy, možnosti rehabilitace a funkční pohybové terapie.
- Formy pohybové léčby – reflexní stimulace (inhibice) a funkční pohybová reedukace.
Doporučená literatura
- Povinná:
- JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. 2. Vyd. Praha: Triton, 2006. 173 s. ISBN 80-7254-730-5.
- TROJAN,S., DRUGA, R., PFEIFER, J. a VOTAVA, J. Fyziologie a léčebná rehabilitace motoriky člověka. 3. Vyd. Praha: Grada, 2005. 240 s. ISBN 80-247-1296-2.
- HAŠPLOVÁ, J. Masáže dětí a kojenců. 5. vyd. Praha: Portál, 2017. 120 s. ISBN 978-80-262-0858-7.
- GANGALE, D.C. Rehabilitace orofaciální oblasti. 1. Vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 232 s. ISBN 80-247-0534-6.
- HALADOVÁ a kol. Léčebná tělesná výchova. 2. Vyd. Brno: NCONZO, 2007. 135 s. ISBN 978-80-7013-460-3.
- HROMÁDKOVÁ, J. et al. Fyzioterapie. 2.Vyd. Jinočany: Nakladatelství H & H Vyšehradská s. r. o., 2002. 428 s. ISBN 80-86022-45-5.
- VOJTA, V. Vojtův princip. 3. Vyd. Praha: Grada, 2010. 200 s. ISBN 978-80-247-2710-3.
- Doporučená:
- ZUKUNFT-HUBER, B. Cvičení s miminkem. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 178 s. ISBN 978-80-247-1713-5.
Anotace
Výsledky učení:
Cíl:
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek. Je součástí komplexu předmětů z oblasti ošetřovatelských postupů a rozšiřuje teoretické poznatky a praktické dovedností z fyzioterapie, která je nezbytnou součástí podpory zdraví a prevence vzniku komplikací při onemocnění. Těžiště leží v prevenci imobilizačního syndromu. Cílem je, aby sestra byla schopna identifikovat nutnost spolupráce s fyzioterapeutem, zajišťovat jednotlivé intervence stanovené fyzioterapeutem v rámci komplexní ošetřovatelské péče a společně s fyzioterapeutem hodnotit jejich efekt.
Znalosti:
Student zná cvičení v rehabilitačním ošetřovatelství.
Dovednosti:
Student zvládne během studia léčebnou tělesnou výchovu v rozsahu práce všeobecné sestry. Bude schopen předcházet funkčním a trofickým změnám, cíleně na ně reagovat a vést klienty k aktivní rehabilitaci a dalším metodám ke zlepšení tělesné kondice.
Obecné způsobilosti:
Studující získávají vědomosti a profesionální dovednosti nezbytné pro plánování, poskytování a vyhodnocování zdravotní péče v příslušném oboru a pro činnosti s touto zdravotní péčí související.
^ nahoru ^