Předmět | Rehabilitační ošetřovatelství (REO) |
---|---|
Garantuje | Katedra zdravotnických studií (KZS) |
Garant | doc. PhDr. Zuzana Hudáková, PhD. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 1 h |
Cvičení | 1 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 6 h |
Cvičení | 6 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Všeobecná sestra - kombi, platný od ZS 2011/2012 | P | 6 | 3 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - kombi, platný od ZS 2013/2014 | P | 6 | 3 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - kombi, platný od ZS 2016/2017 | P | 5 | 2 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2008/2009 | P | 6 | 2 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2009/2010 | P | 6 | 2 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2011/2012 | P | 6 | 2 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2013/2014 | P | 6 | 3 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2016/2017 | P | 6 | 2 kr. | ZA |
Výsledky učení:
Cíl:
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek. Je součástí komplexu předmětů z oblasti ošetřovatelských postupů a rozšiřuje teoretické poznatky a praktické dovedností z fyzioterapie, která je nezbytnou součástí podpory zdraví a prevence vzniku komplikací při onemocnění. Těžiště leží v prevenci imobilizačního syndromu. Cílem je, aby sestra byla schopna identifikovat nutnost spolupráce s fyzioterapeutem, zajišťovat jednotlivé intervence stanovené fyzioterapeutem v rámci komplexní ošetřovatelské péče a společně s fyzioterapeutem hodnotit jejich efekt.
Znalosti:
Student zná cvičení v rehabilitačním ošetřovatelství.
Dovednosti:
Student zvládne během studia léčebnou tělesnou výchovu v rozsahu práce všeobecné sestry. Bude schopen předcházet funkčním a trofickým změnám, cíleně na ně reagovat a vést klienty k aktivní rehabilitaci a dalším metodám ke zlepšení tělesné kondice.
Obecné způsobilosti:
Studující získávají vědomosti a profesionální dovednosti nezbytné pro plánování, poskytování a vyhodnocování zdravotní péče v příslušném oboru a pro činnosti s touto zdravotní péčí související.