Předmět | Cestovní ruch 2 (CR) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) | |||||
Garant | Ing. Ivica Linderová, PhD. | |||||
Jazyk | česky | |||||
Počet kreditů | 6 | |||||
Ekvivalent |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 2 h |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 6 h |
Cvičení | 8 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
V | 6 kr. | Z,ZK | ||
Cestovní ruch - kombi | P | 4 | 6 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2013/2014 | P | 4 | 6 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2016/2017 | P | 4 | 6 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2009/2010 | P | 4 | 6 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2013/2014 | P | 4 | 6 kr. | Z,ZK |
Cestovní ruch - platný od ZS 2016/2017 | P | 4 | 6 kr. | Z,ZK |
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní vědomosti o problematice služeb cestovního ruchu, a to leteckých, vodních a ostatních dopravních služeb, o poskytování služeb peněžních, zdravotních, lázeňských, kongresových, službách průvodců a o službách volného času v cestovním ruchu. Přednášená problematika zahrnuje dále informace o etickém kodexu podnikání v cestovním ruchu, o vývojových trendech a perspektivách rozvoje cestovního ruchu se zřetelem na jeho trvale udržitelný rozvoj. Cvičení jsou zaměřena na procvičování jednotlivých témat na konkrétních příkladech a na procvičení tvorby zájezdu včetně jeho kalkulace.
Znalosti: Student umí popsat fungování a poskytování základních i doplňkových služeb cestovního ruchu. Student umí vysvětlit principy etického podnikání v oboru a umí zdůvodnit důležitost tohoto přístupu. Student umí vyjmenovat a zdůvodnit vývojové trendy v cestovním ruchu.
Dovednosti: Student se orientuje v dostupných informačních zdrojích a databázích údajů o oboru, umí analyzovat zjištěné údaje a využít je pro rozhodovací procesy podniků cestovního ruchu. Student umí vytvořit podle zadání kompletní produkt cestovního ruchu.
Obecné způsobilosti: Student se orientuje v problematice současného cestovního ruchu, průběžně sleduje a vyhodnocuje situaci v oboru v českém i mezinárodním kontextu. Student je schopen podle zadání koordinovat činnost týmu, v rámci týmu spolupracovat a nést odpovědnost za jeho výsledky. Student je schopen používat své odborné znalosti a dovednosti alespoň ve dvou cizích jazycích.