Předmět | Konceptuální modely (KM) |
---|---|
Garantuje | Katedra zdravotnických studií (KZS) |
Garant | PhDr. Ingrid Juhásová, PhD. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 3 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 1 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 5 h |
Cvičení | 3 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
V | 2 kr. | ZA | ||
Porodní asistentka - kombi, platný od ZS 2011/2012 | P | 2 | 2 kr. | ZA |
Porodní asistentka - kombi, platný od ZS 2017/2018 | P | 4 | 2 kr. | ZA |
Porodní asistentka - platný od ZS 2008/2009 | P | 3 | 2 kr. | ZK |
Porodní asistentka - platný od ZS 2009/2010 | P | 3 | 2 kr. | ZK |
Porodní asistentka - platný od ZS 2011/2012 | P | 3 | 2 kr. | ZK |
Porodní asistentka - platný od ZS 2013/2014 | P | 3 | 2 kr. | ZA |
Porodní asistentka - platný od ZS 2016/2017 | P | 4 | 2 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - kombi, platný od ZS 2011/2012 | P | 4 | 2 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - kombi, platný od ZS 2013/2014 | P | 3 | 3 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - kombi, platný od ZS 2016/2017 | P | 4 | 2 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2008/2009 | P | 3 | 2 kr. | ZK |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2009/2010 | P | 3 | 2 kr. | ZK |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2011/2012 | P | 3 | 2 kr. | ZK |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2013/2014 | P | 3 | 2 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2016/2017 | P | 4 | 2 kr. | ZA |
Výsledky učení:
Cíl:
Cílem předmětu je seznámit studenty s nejvýznamnějšími ošetřovatelskými modely, analyzovat cíle jednotlivých ošetřovatelských modelů, charakterizovat výsledky ošetřovatelských činností dosažených v ošetřovatelském procesu. Dále vysvětlit role sestry při využití jednotlivých modelů v ošetřovatelském procesu, vysvětlit holistické chápání modelů, umět analyzovat podstatu jednotlivých modelů.
Znalosti:
Student umí charakterizovat nejvýznamnější ošetřovatelské modely, definovat konceptuální model, teorii ošetřovatelství, objasnit základní pojmy a východiska používané v modelech ošetřovatelství, analyzovat cíle jednotlivých ošetřovatelských modelů, charakterizovat výsledky ošetřovatelských činností dosažených v ošetřovatelském procesu, vysvětlit role sestry při využití jednotlivých modelů v ošetřovatelském procesu, vysvětlit holistické chápání modelů.
Dovednosti:
Student bude umět analyzovat podstatu jednotlivých modelů, dovede vést ošetřovatelskou dokumentaci podle použitého modelu, pozná možnosti využití modelů v ošetřovatelském procesu a využívá je v praxi.
Obecné způsobilosti:
Student využívá modely v ošetřovatelské praxi a implementuje je do ošetřovatelského procesu vzhledem na specifika u jednotlivých pacientů.
Výukové metody: přednášky, přednášky s diskusí, cvičení
Hodnotící metody a kritéria: Zápočet
Zápočet – písemnýtest, pro úspěšný zápočet minimálně 50 bodů ze 100 bodů.
Studijní zátěž:
Prezenční studium:
Přednášky: 12 hodin Cvičení: 0
Samostatná příprava: 28 hodin
Celkem: 40 hodin
Kombinované studium:
Přednášky: 5 hodin Cvičení: 3 hodiny
Samostatná příprava: 32 hodin
Celkem: 40 hodin
Odborné stáže a praxe: není specifikováno