Předmět | Výzkum v ošetřovatelství (VVOv) |
---|---|
Garantuje | Katedra zdravotnických studií (KZS) |
Garant | PhDr. Ingrid Juhásová, PhD. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 3 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 1 h |
Cvičení | 1 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 5 h |
Cvičení | 3 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Erasmus - Všeobecná sestra - příjezd na krátkodobý studijní pobyt | PV | 2 kr. | KZ | |
Porodní asistentka - platný od ZS 2008/2009 | P | 4 | 3 kr. | ZK |
Porodní asistentka - platný od ZS 2009/2010 | P | 4 | 3 kr. | ZK |
Porodní asistentka - platný od ZS 2011/2012 | P | 4 | 3 kr. | ZK |
Všeobecná sestra - kombi, platný od ZS 2011/2012 | P | 3 | 3 kr. | ZK |
Všeobecná sestra - kombi, platný od ZS 2013/2014 | P | 3 | 3 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - kombi, platný od ZS 2016/2017 | P | 3 | 2 kr. | Z,ZK |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2008/2009 | P | 4 | 3 kr. | ZK |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2009/2010 | P | 4 | 3 kr. | ZK |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2011/2012 | P | 4 | 3 kr. | ZK |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2013/2014 | P | 3 | 3 kr. | ZA |
Všeobecná sestra - platný od ZS 2016/2017 | P | 3 | 2 kr. | ZA |
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický a předpokládá aplikaci znalostí a dovedností získaných v ostatních ošetřovatelských, humanitních předmětech. Předpokládá určitou úroveň schopnosti kreativity. Naučí studenty základům kritického – vědeckého myšlení: pochopení potřeby a významu vědeckého přístupu v ošetřovatelské praxi. Naučí je základním krokům výzkumného procesu, výběru vhodných metod, zpracování a vyhodnocování výsledků.
Cíl:
Cílem kurzu je charakterizovat podstatu výzkumu, seznámit studenty s různými druhy výzkumu, vysvětlit podstatu vědecké práce a naučit pracovat studenty s odbornou literaturou. Student umí zpracovat data pořízená v rámci vlastního výzkumu (zpravidla dotazníkovým šetřením) s využitím statistického softwaru STATISTICA.
Znalosti:
Student chápe rozdíly v jednotlivých typech výzkumu, dokáže tyto typy výzkumu dobře popsat a vysvětlit rozdíly mezi kvalitativním výzkumem, kvantitativním výzkumem a kazuistikou. Student zná základní statistické metody, které se běžně používají při zpracování dat.
Dovednosti:
Student dokáže specifikovat etické aspekty vědecké práce. Dokáže se orientovat v typech odborné literatury, umí s ní pracovat, využívá mezipředmětové poznatky a vztahy. Ovládá fáze výzkumného procesu a vybrané výzkumné metody. Umí navrhnout vhodné metody pro konkrétní výzkum. Dovede zpracovat data s využitím softwaru STATISTICA a výsledky analýz dokáže interpretovat.
Obecné způsobilosti:
Studentovi jsou poskytnuty znalosti a vědomosti potřebné k tomu, aby úspěšně a na odpovídající úrovni byl schopen napsat bakalářskou práci.