Marketing A
Studijní plán: Cestovní ruch - platný od ZS 2009/2010
	
		| Předmět | Marketing A (MGA)  | 
		| Garantuje | Katedra ekonomických studií (KES)  | 
		| Garant |   | 
        | Jazyk | česky | 
        | Počet kreditů | 4 | 
                    | Ekvivalent |  | 
        
		        
 
	
						| Prezenční studium | 
		 | Přednáška | 1 h | 
		| Cvičení | 2 h | 
		                    | Kombinované studium | 
                             | Tutoriál / přednáška | 8 h | 
                | Cvičení | 3 h | 
                                    	
	
		
			| Studijní plán | 
            Typ | 
			Sem. | 
			Kred. | 
			Ukon. | 
		
	
	
					
				| 
                    Cestovní ruch - kombi
                 | 
                P | 
                2 | 
				4 kr. | 
				Z,ZK | 			
			
					
				| 
                    Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2013/2014
                 | 
                P | 
                1 | 
				4 kr. | 
				Z,ZK | 			
			
					
				| 
                    Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2016/2017
                 | 
                P | 
                1 | 
				4 kr. | 
				Z,ZK | 			
			
					
				| 
                    Cestovní ruch - platný od ZS 2005/2006
                 | 
                P | 
                1 | 
				4 kr. | 
				ZA | 			
			
					
				| 
                    Cestovní ruch - platný od ZS 2006/2007
                 | 
                P | 
                1 | 
				3 kr. | 
				Z,ZK | 			
			
					
				| 
                    Cestovní ruch - platný od ZS 2008/2009
                 | 
                P | 
                1 | 
				3 kr. | 
				Z,ZK | 			
			
					
				| 
                    Cestovní ruch - platný od ZS 2009/2010
                 | 
                P | 
                2 | 
				4 kr. | 
				Z,ZK | 			
			
					
				| 
                    Cestovní ruch - platný od ZS 2013/2014
                 | 
                P | 
                1 | 
				4 kr. | 
				Z,ZK | 			
			
					
				| 
                    Cestovní ruch - platný od ZS 2016/2017
                 | 
                P | 
                1 | 
				4 kr. | 
				Z,ZK | 			
			
					
				| 
                    Finance a řízení - kombi, platný od ZS 2008/2009
                 | 
                P | 
                2 | 
				4 kr. | 
				Z,ZK | 			
			
					
				| 
                    Finance a řízení - kombi, platný od ZS 2010/2011
                 | 
                P | 
                2 | 
				4 kr. | 
				Z,ZK | 			
			
					
				| 
                    Finance a řízení - kombi, platný od ZS 2011/2012
                 | 
                P | 
                2 | 
				4 kr. | 
				Z,ZK | 			
			
					
				| 
                    Finance a řízení - kombi, platný od ZS 2013/2014
                 | 
                P | 
                2 | 
				4 kr. | 
				Z,ZK | 			
			
					
				| 
                    Finance a řízení - kombi, platný od ZS 2015/2016
                 | 
                P | 
                2 | 
				4 kr. | 
				Z,ZK | 			
			
					
				| 
                    Finance a řízení - kombi, platný od ZS 2016/2017
                 | 
                P | 
                2 | 
				4 kr. | 
				Z,ZK | 			
			
					
				| 
                    Finance a řízení - platný od LS 2004/2005 a od ZS 2005/2006
                 | 
                P | 
                1 | 
				4 kr. | 
				ZA | 			
			
					
				| 
                    Finance a řízení - platný od ZS 2006/2007
                 | 
                P | 
                2 | 
				3 kr. | 
				Z,ZK | 			
			
					
				| 
                    Finance a řízení - platný od ZS 2009/2010
                 | 
                P | 
                2 | 
				4 kr. | 
				Z,ZK | 			
			
					
				| 
                    Finance a řízení - platný od ZS 2011/2012
                 | 
                P | 
                2 | 
				4 kr. | 
				Z,ZK | 			
			
					
				| 
                    Finance a řízení - platný od ZS 2013/2014
                 | 
                P | 
                2 | 
				4 kr. | 
				Z,ZK | 			
			
					
				| 
                    Finance a řízení - platný od ZS 2015/2016
                 | 
                P | 
                2 | 
				4 kr. | 
				Z,ZK | 			
			
					
				| 
                    Finance a řízení - platný od ZS 2016/2017
                 | 
                P | 
                2 | 
				4 kr. | 
				Z,ZK | 			
			
			
	
Sylabus
	- 1 Základní pojmy MGA, jeho úloha, dílčí složky, hlavní principy a formy MGA koncepcí 
 
	- 2 Marketingové řízení, strategie, MGA program, trh a jeho segmentace 
 
	- 3 Analýza marketingového prostředí, účastníci mikroprostředí
 
	- 4 Spotřebitelé, chování při nákupu, kupní rozhodování, trh organizovaných zákazníků, obchodní trh a jeho specifika 
 
	- 5 MGA informační systém, vnitřní informační systém, zpravodajský a výzkumný systém 
 
	- 6 Výzkum trhu, dotazníkový výzkum, vyhodnocení, zpráva a prezentace výsledků 
 
	- 7 Marketingový mix a jeho využití pro cílové trhy, ovlivnitelné a neovlivnitelné faktory MGA strategie 
 
	- 8 MGA pojetí výrobku, životní cyklus, inovace 
 
	- 9 Cena, její úloha, rozhodování o ceně, cíle cen, metody tvorby cen, výběr konečné ceny 
 
	- 10 Místo prodeje a distribuční cesty, jejich modifikace 
 
	- 11 Marketingová komunikace, cíle, komunikační mix 
 
	- 12 Internacionální marketing, základní aspekty, prostředí, etapy a způsoby realizace, MGA MIX- specifika, způsoby vstupu produktu na zahraniční trhy
 
	- 13 Marketingový kontrolní systém, charakteristika základních druhů kontrolních analýz 
 
	- 14 Marketingová strategie služeb, klasifikace, MGA mix služeb, zvláštnosti MK strategie služeb, kvalita služeb
 
	
Doporučená literatura
	- KŘESŤAN,V.-VAŠÍČEK,M.: Marketing. Vysoká škola polytechnická Jihlava. Studijní text.1.vydání, 2005. 
 
	-    KŘESŤAN,V.:MARKETING.Vysoká škola polytechnická Jihlava.Studijní text pro kombinovanou formu studia.1.vydání,2008
 
	- Elearning VSPJ-Marketing A, IS VSPJ.cz
 
Anotace
Cíl a obsah předmětu: Seznamuje studenty se základními kategoriemi moderního marketingu, s jeho podstatou a funkcí, s marketingovým výzkumem, chováním spotřebitele a s marketingovým řízením. Způsob ukončení: Podmínkou konání zkoušky je získání zápočtu ze cvičení.
 
^ nahoru ^