Money, banks, fin.markets

Studijní plán: Finance a řízení - platný od ZS 2016/2017

PředmětMoney, banks, fin.markets (PBFTa-1)
GarantujeKatedra ekonomických studií (KES)
GarantIng. Petr Jiříček, Ph.D. ( jiricek@vspj.cz )
Jazykanglicky
Počet kreditů6
Ekvivalent
Prezenční studium
Přednáška2 h
Cvičení2 h
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška6 h
Cvičení8 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Erasmus - Aplikovaná informatika - příjezd na krátkodobý studijní pobyt P 1 6 kr. Z,ZK
Erasmus - Cestovní ruch - příjezd na krátkodobý studijní pobyt P 1 6 kr. Z,ZK
Erasmus - Finance a řízení - příjezd na krátkodobý studijní pobyt PV 1 5 kr. Z,ZK
Erasmus - Finance a řízení - příjezd na krátkodobý studijní pobyt P 1 6 kr. Z,ZK
Erasmus - Počítačové systémy - příjezd na krátkodobý studijní pobyt P 1 6 kr. Z,ZK
Erasmus - Porodní asistentka - příjezd na krátkodobý studijní pobyt P 1 6 kr. Z,ZK
Erasmus - příjezd na krátkodobý studijní pobyt P 6 kr. Z,ZK
Erasmus - Všeobecná sestra - příjezd na krátkodobý studijní pobyt P 1 6 kr. Z,ZK
Erasmus - Zdravotně sociální pracovník - příjezd na krátkodobý studijní pobyt P 1 6 kr. Z,ZK
Finance and Management - platný od ZS 2016/2017 P 4 6 kr. Z,ZK
Finance a řízení - kombi, platný od ZS 2019/2020 P 5 5 kr. Z,ZK
Finance a řízení - platný od ZS 2013/2014 P 4 6 kr. Z,ZK
Finance a řízení - platný od ZS 2015/2016 P 4 6 kr. Z,ZK
Finance a řízení - platný od ZS 2016/2017 P 4 6 kr. Z,ZK
Finance a řízení - platný od ZS 2019/2020 P 5 5 kr. Z,ZK

Sylabus

  • • Money and Currency
    • Monetary Theory and Interest
    • Central Banking
    • Financial Markets
    • Securities
    • Banking System
    • Bank Loans
    • Credit Procedure and Risk
    • Bank Guarantees
    • Deposits and Payment Commerce
    • Investment Banking
    • Fundamentals of Portfolio Theory, Financial Derivatives
    • International Banking
    • The Economic and Monetary Union

Doporučená literatura

  • • Compulsory:
    • Mishkin, F.S. The Economics of Money, Banking and Financial Markets, 11th. edition, Edinburgh: The Pearson Series in Economicsa 2016, ISBN 978-0133836790
  • Recommended: • Kidwell D., Blackwell D., Whidbee D., Sias R. Financial Institutions, Markets and Money, 11th edition, Hoboken: Wiley, 2012, ISBN 978-047-056108-9 • Mbuya J.CH. Evolution of Money, 1st edition, Saarbrűcken: PAP Lambert Academic Publishing 2010, ISBN 978-3-8383-7870 • WWW: http://www.ecb.eu/home/html/index.en.html
  • Recomended: Mbuya, J.Ch.: Evolution of Money. 1. st edition, Saarbrucken: PAP Lambert Academic Publishing, 2010. ISBN 978-8383-7870

Anotace

The goal of teaching the subject is providing students with knowledge from the field of monetary economics, commercial and international banking and financial markets and explaining functioning of these fields in market economy in relation to specific needs of business. In particular, students will learn about the issues of exchange rates, interest rates, domestic and international payments and its institutions and instruments and about the offer of bank products for the needs of subjects.  In seminars, students figure out calculations of market prices, stock and bond yields. interest from a credit, and they defend a seminar work on a given topic.


 


Knowledge: The student can describe products of banking sector ansd its products in the area of commercial, mortgage and investment banking.  They can distinguish between individual types of financial markets and can explain the role of the central banking in an economy. They know fundamental monetary theories and forms of exchange rates.  


 


Skills: Students can choose from products offered by commercial, investment, and mortgage banks and can practically use them for a company, household or a public sector. They are able to determine the market prices and the rate of profit of fundamental financiial assets (Stocks and bonds) and to calculate credit costs. They can use fundamentalpronciples of trading on financial markets.


 


General capabilities: The student is able to apply knowledge from the subject in making particular financial deals and making independent decisions with presentation of their own opinion. The student is able to be responsible for the outcome of his/her work, to create and interpret his/her opinion in a clear and convincing way, to present the results of his/her work.

^ nahoru ^

Pracuji, vyčkejte prosím